Vimaladevi is een Formboard Engiener bij GKN Fokker Elmo. Samen met haar man, die ook bij GKN Fokker Elmo werkt, en hun zoontje zijn ze naar Nederland verhuisd voor deze baan. Vimaladevi is via WFS PRO gedetacheerd bij GKN Fokker Elmo en haar man is door WFS PRO daar direct in dienst geplaatst. Ondanks dat ze bij hetzelfde bedrijf werken, werken ze aan andere projecten.
Vimaladevi werkt nu ongeveer een jaar voor WFS PRO. Ze is via LinkedIn in contact gekomen met WFS PRO toen ze op zoek was naar een baan in Nederland. Nadat ze gesolliciteerd had op een vacature kwam ze in contact met Maurice. Maurice heeft haar gedurende haar onboardingproces begeleid.
Haar huidige functie is niet de functie waar ze in eerste instantie op solliciteerde. Ze vertelt hoe dit zit: “Ik had eigenlijk op een andere functie gesolliciteerd. Toen Maurice mijn cv had doorgenomen, zei hij: Je hebt op deze rol gesolliciteerd, maar je hebt nog nooit met dit soort bedrading gewerkt. We hebben wel nog een andere rol die beter bij jou past. Daarna volgde de rest van het sollicitatieproces; bijvoorbeeld hoe het interviewproces eruitziet, hoe veel tijd er nodig is voor het immigratieproces, enzovoorts. Ook werd mij gevraagd naar mijn gezinssamenstelling en wie er met me mee naar Nederland verhuist. Na een tijdje werd er een gesprek ingepland om het salaris te bespreken en andere onderwerpen waar ik vanaf moest weten.”
Ze deelt haar ervaringen over het proces voorafgaand de verhuizing naar Nederland: “Mijn onboardingproces verliep erg soepel. Er waren geen obstakels omdat Maurice toentertijd erg behulpzaam was. Ongeacht welke vraag, ik kon hem mailen en kreeg binnen een dag antwoord. Dus dat was erg fijn voor mij. Hij koppelde me aan Monique voor het preboardingproces voor het verhuizen naar Nederland. Maurice legde alle details uit. Monique was ook erg behulpzaam, bijvoorbeeld met de vliegtuigtickets; ze vertelde ons wanneer we ze moesten kopen.”
Vimaladevi verhuisde samen met haar gezin naar Nederland. Het was dus belangrijk dat ook voor hen de nodige zaken geregeld waren: “Ik stuurde ook het cv van mijn man naar WFS PRO en zij regelde ook een baan voor hem. Wat betreft de kinderopvang, waarvan ik weet dat het moeilijk te regelen is in Nederland, hebben ze me ook geholpen van het vooraf aanmelden voor de opvang. Dit heb ik namelijk in India al kunnen doen. Dus ongeacht welke obstakels ik tegenkwam, WFS PRO loste ze op voordat het een probleem werd.”
Vimaladevi vertelt hoe haar aankomst in Nederland verliep: “Het huis was al voor ons geregeld, dus toen we hier aankwamen konden we direct naar ons huis. Het was heel aardig van WFS PRO dat ze alles deden. Ze regelde ook dat we opgehaald werken van het vliegveld en naar huis werden gebracht. Ze zorgden ervoor dat we veilig bij ons huis aankwamen. Toen we naar binnen gingen ontmoetten we ook meteen Maurice. We hebben geen problemen gehad en zijn veilig ter plekke gekomen. WFS PRO gaf me de routebeschrijving naar de dichtstbijzijnde bushalte. Ze vertelden me hoeveel kilometer ons huis van kantoor ligt, zodat ik de reiskosten kan regelen. Ze dachten aan en hielpen met zoveel dingen, dat was echt heel erg fijn.”
Wij als WFS PRO vinden het belangrijk dat onze medewerkers begeleid worden tijdens hun pre- en onboarding. Vimaladevi vertelt hoe ze dit ervaren heeft: “Ze zijn erg verantwoordelijk bij WFS PRO. In hoeverre ik heb gezien negeren ze van niemand een vraag. Het maakt niet uit wat ik zeg, ze voelen zich verantwoordelijk en helpen ons. Ook volg ik de lessen Nederlands die WFS PRO voor ons heeft geregeld. Deze lessen onderscheiden zich van andere lessen omdat deze lessen in de avond worden gegeven, en dus niet tijdens kantooruren. Ik zie dat als een pluspunt.”